66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

fredag 22. mai 2015

Eriks skademareritt vil ingen ende ta: Strekkskade etter trening torsdag

Nå begynner Eriks serieåpning å ligne på hobbyspiller Pål André Hellands marerittstart. 

Her sitter skaden: Erik er skadet igjen,
denne gangen på baksiden av kneet.
Forrige gang var det på fremsiden.
- Skada igjen ja...

Slik begynner sms-samtalen mellom daglig leder Erik og Baillbloggen fredag morgen.

- Nei..??!, er det eneste bloggens journalist klarer å knote frem i første svar.

- Jo. Strekken fra helvete på baksida av kneet, forklarer Erik.

- Helvete da. Husker at du nevnte det, men tenkte ikke det var så ille?

- Virka ikke så ille heller i går, men fått satt seg skikkelig i løpet av natta.

- Jeg googla strekk. Hvis du kjenner det dagen etter og ikke noe særlig da det skjedde, så trenger det ikke være så ille. Da er du støl. Men du kjente det jo..?

- Dr. Google? Broren til Dr. Dolittle? Kan jo være at den slipper relativt raskt. Så får vi se, sier Erik.

Om skaden er alvorlig eller ikke, er dette uansett kjedelig for spilleren som virker å være i toppform om dagen. Han har vunnet begge kampene han har spilt, men har samtidig slitt med en lei skade. Derfor minner Eriks serieåpning mye om RBK-spiller Pål André Hellands, som har fem mål på fire kamper, men nesten like mange oppgjør fra tribunen.

På ett punkt er det likevel milelang forskjell på de to stjernene. Der Helland kan dyrke sin hobby på heltid, har Erik også en deltidsjobb ved siden av tilværelsen som profesjonell fotballspiller. Som optiker i et sentralt beliggende kontor i Trondheim sentrum, har forsvarsbautaens nyeste skade bydd på litt ekstra hodebry.

- Har oppdaget en litt uheldig bieffekt av å være stiv i foten. Jeg må nemlig ta i litt mer når jeg reiser meg, når jeg skyver meg bortover gulvet på stolen eller gjør enkelte undersøkelser på kundene. Når jeg i tillegg er litt fisfull, gjør det at det legger seg en herlig aroma på kontoret, skriver han i en sms til Baillbloggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar