66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

mandag 13. april 2015

Onsdagens dommer deler ut fire gule og ett rødt i hver kamp

Sa i fra i bloggpost: Dommer Hallgeir Lund liker
ikke grisespill og er ikke redd for å si i fra om det.
Faksimile fra Fosenborgs egen blogg.
«Når jeg gir gult, er det egentlig som et kjærtegn å regne. Det gule er min måte å si at «Hør her, kompis. Nå gikk du kanskje litt over streken». No hard feelings altså», skriver dommer Hallgeir Lund i en egen bloggpost.
Lund dømmer mange kamper, både i bedriftsserien og i det ordinære seriesystemet. Etter en kamp mellom Fosenborg og Hveita United i fjor vår, ble han av førstnevnte bloggredaksjon invitert til å skrive ned sine tanker i en egen post.

Det er ikke spesielt lystig lesning for Fosenborgs spillere.

«Jeg mener, alle kan være uheldige. Men i denne kampen viste dere deres sanne ansikt. Jeg har sett det før. Jeg likte det ikke da. Jeg liker det ikke bedre nå», innleder Lund, etter en kamp han beskriver som en ordentlig grisekamp.

Og Fosenborgs spillere får så hatten passer av dommeren. Han sammenligner dem sågar med griser.

«Finnes det noe verre enn feige griser? Når jeg tenker meg om er de fleste griser feige. Hør bare på hvordan de hyler og skriker på vei til slaktebenken», skriver han.
 

Det ble gitt ett rødt kort i kampen, men han angrer på at han ikke ga flere.

«I ettertid angrer jeg på at jeg ikke viste ut keeperen deres også. For en ekkel type! At han holdt på ballen i to sekunder etter baklengsmålet er strengt forbudt etter det nye reglementet», skriver Lund, som i snitt deler ut fire gule og ett rødt kort i bedriftskampene han dømmer.

Det var Bakklandet Baillags lagleder Erik som gjorde Baillbloggen oppmerksom på Hallgeir Lunds bloggpost fra i fjor vår.

- Det må være litt flaut å få skjenn av en fotballdommer etter å ha passert 30. Nei og nei og huff og huff, er Eriks umiddelbare tanke etter å ha lest innlegget.

- Men samtidig tenker jeg at «sånn vil vi ikke være». Vi vil jo være det mest joviale laget i hele bedriftsserien, sier han.

- Hva er da din oppfordring til spillerne før premieren på onsdag?

- Ha det artig. Vær glad og positiv. Alle kan selvfølgelig komme med en ettersleng eller noe, men ta det med et smil, enten det er du som har gjort noe galt eller blir gjort noe galt mot. I fjor var det litt for mange kamper der kjefting både internt, eksternt og mot dommeren var inntrykket vi satt igjen med. Sånn skal det ikke være. Det er bedre med «ok, så tapte vi 5-3, men vi var tross alt gladere enn motstanderen», sier Erik.

Du kan lese hele Hallgeir Lunds innlegg her:
http://www.fosenborg.com/2014/05/en-grisekamp.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar