66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

tirsdag 28. april 2015

Advarer mot rampelyset: - Jeg begynte å drikke



Baillaget rir en usannsynlig medgangsbølge etter full pott de første kampene, og en oppsiktsvekkende målforskjell. Dette har medført et massivt mediepress, og tilsynelatende mesker spillerne seg i oppmerksomheten. Spillerrepresentant Morten går nå ut med sin egen, sterke historie, for å advare sine medspillere om hva alt oppstusset kan føre til. For blitzregnet vil ikke vare evig.
- Etter å ha vært i rampelyset med mye oppmerksomhet, fikk jeg som så mange før meg en real knekk, forteller en åpenhjertig Morten.
(Fra den tunge tiden, i et belastet miljø)
- Jeg begynte å drikke, sier den offensive motoren.
- Jeg drakk opp til 2 liter cola per dag og raste opp i vekt før sesongstart. Jeg har sett baksiden av medaljen og vet hvor fort det snur. Nå vil jeg be spillerne tenke seg om to ganger.

Morten har spesielt merket seg stjernespiss Stian, som senest lørdag ble observert på en av byens hotteste utesteder, med et stort slep av fotografer bak seg.
(Midtpunkt på byen: et av mange foto av stjernespiss Stian som florerte i utelivsbloggene etter at han feiret baillagets seneste triumf, lørdag)

- Jeg møtte Stian, forteller Morten, som understreker at han ikke hadde drukket cola den kvelden, men kun var ute for å observere, som bekymret spillerrepresentant.
- Skjorta satt som støpt på Stian, tydelig en spiller i toppform. Hvis Stian vil at de skjorteknappene skal passe gjennom hele sesongen, ville jeg i det minste lagt en medieplan som forhindrer overeksponering og påfølgende psykisk og fysisk knekk. Selv fant jeg trøst i colaen når mediene mistet interessen, og jeg er ikke alene.

Mange har merket seg at Morten de siste kampene har fremstått i ny drakt, som offensiv drivkraft, selvsagt på skåringslisten. Men fortsatt har han en lang vei å gå.
- Hver dag er en kamp. Jeg klarte å kutte cola helt i en uke, da gikk jeg ned to kilo. En stresset hverdag gjør at jeg rett som det er går på smeller, forteller Morten.
- Men jeg tar et skritt av gangen. Jeg blir ikke Messi over natta. Jeg trenger tid.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar