66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

fredag 19. september 2014

Fikk ros av dommeren etter heroisk heltedåd

- Jeg har aldri løpt så mye i hele mitt liv, sier en av heltene etter den oppsiktsvekkende seieren mot Luftkrigsskolen.


Nøkkelen til suksess: Mortens
laguttak kan ha medvirket til
en av Bakklandet Baillags
mest minneverdige seire noensinne. 
Den samme helten trodde på 0-20 da han fikk se de veltrente 22-åringene varme opp før kampen.
Alt snudde da han fikk jobben med å sette opp laget av keepervikar Erik, ikledd kapteinens slitte skinnhansker.

- Gøy å spille igjen

Han sto selv bak den viktige 1-1-scoringen i starten av 1. omgang. Et mål mange trodde ville bli et greit plaster på såret. Da Knut satte inn 2-1 like etter begynte de oransje å tro på det umulige.
Ikke minst den nevnte helten Morten, som løp utrettelig i forsvar i 2. omgang.
- Jeg har aldri løpt så mye i hele mitt liv. I dag var det artig å spille fotball igjen, selv om vi ikke spilte pen fotball i 2. omgang, sier han.

Rørt Knut

Spilte med skinnhansker: Keeperreserve
Erik holdt buret rent i 2. omgang. 
Om det muligens ble noen sjanser imot løpet av omgangen, så spilte ikke det så stor rolle med keeperreserve Erik bakerst. Han sto imot alt, med god hjelp av alle heltene, én etter én: Jens, Øystein, Knut, Morten, Vegard og Håvard.
- Jeg skjønner at de utdanner seg i Forsvaret, for de var nemlig ikke mye å skryte av i angrep, sier Erik selvsikkert.
Og matchvinner Knut, han er bare rørt. I hvert fall nesten.
- Dette var en helt herlig laginnsats. Jeg ble nesten rørt, jeg, sier han.
Og så var det dommeren da. Han var svært imponert etter kampen.
- Bra jobba, gutta. Dette var heroisk kjempa, sier han.

PS: På sidelinja sto Adressseavisens journalist Jonas Skybakmoen og noterte flittig. Det blir spennende å se hva de notatene fører til.

Kampfakta: Bakklandet Baillag - Luftkrigsskolen 2-1 (2-1): 0-1, 1-1 Morten (Vegard), 2-1 Knut (Håvard).



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar