66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

søndag 28. september 2014

“Arkitekten” hylles etter sjokkseier!

Briljant taktikk fra “arkitekten” gis nå æren for at nederlagsdømte Bakklandet Baillag seiret over topptrente Luftkrigsskolen i forrige kamp. Morten slår fast at 3-2-1-formasjonen har kommet for å bli.
"Arkitekten" på kontoret: Uttallige timers studier og telefoner til kontakter verden rundt, ligger bak Mortys banebrytende 3-2-1-formasjon som har gitt Baillaget suksess.
-       Mange kaller meg “arkitekten” nå. Det tar jeg ydmykt imot som et kompliment, sier Morten som anerkjennes som hjernen bak sjokkseieren over Luftkrigsskolen. Et radikalt formasjonsskifte rett før kampstart viste seg å være nøkkelen til å snu en lengre tapsrekke. Det var daglig leder Erik som ba Morten ta styring i minuttene før avspark.

-Jeg tok umiddelbart fatt da fikk beskjeden. Satte opp laget på ti sekunder, beretter Morten som heldigvis var godt forberedt.-       Jeg hadde sett for meg scenen i hodet 20 ganger før og visste nøyaktig hva som måtte gjøres. Har tegnet bevegelsesmønstre i lang tid! Endelig fikk jeg utløp for mine visjoner, forklarer Morten.

Håvard er klar på at formasjonsbyttet gjorde susen.- Taktikkbyttet spilte garantert inn! Tidligere har vi vært for naive i presset, gitt motstanderne for mye rom og vært for opptatte av toppskårerlista. Med den nye formasjonen jobber vi for hverandre, med konstruktive tilbakemelinger, sier Håvard. 

Morten tar det nå som et selvfølge at hans nye, suksessfylte 3-2-1-formasjonen har kommet for å bli.- Om vi ikke ønsker å tape, så klart, sier han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar