66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

tirsdag 13. september 2016

Eksklusivt intervju: Gammelkapteinen tar turen fra Oslo for å gi BBL-gutta en ekstra boost

- Jeg føler momentumet kan økes med meg på sidelinja. Bare det ikke fører til overtenning, advarer gammelkaptein Vegard.
Her skal det skje: I kveld er gammelkaptein Vegard på plass
på Eberg igjen. Dagen før dagen var han oppe i Tyholttårnet
for en bedre middag i den flotte Egon-restauranten.
Sammen med familien er han på en ukeslang ferie i Trøndelag for tiden. Et obligatorisk stopp på oppholdet er kveldens tøffe oppgjør mot FK Vådeskudd.

- Jeg er her for å gi BBL-gutta en ekstra boost. Med meg på sidelinja blir det nok en intens affære, med mye tenning. Jeg forventer derfor at det blir årsbeste i kveld, sier han.

Leser baillbloggen hver dag
Gammelkaptein Vegard følger Bakklandet Baillag tett. Han er skuffet over nivået på bloggen.

- Spesielt i sommer var det lite action. Jeg trykket refresh 10-12 ganger i løpet av en arbeidsdag, men det skjedde lite. Jeg har mange bildespalter på vent, men vil ikke at folk skal bli lei. Det bør komme noen andre nyheter innimellom, sier han.

Drømmen er at de populære innleggene hans skal føre til bloggpris ved høstens glamorøse baillagsbankett.

Vegard husker ikke mange episoder fra sin tid som Bakklandet Baillag-spiller, men glemmer aldri det ene målet. Og så sitter feiringen etter kamp sterkt i minnet.

- Jeg håper ikke dere har sluttet med den arrogante gryntingen etter seier. Det var den som skapte Bakklandet Baillag-stempelet på kampene våre. Vi tok noen ekstra poeng på den oppførselen, minnes han.

Mener Audun kunne spilt i eliteserien
Vegard trekker også frem noen enkeltspillere.

- Jeg minnes Audun som en utrolig talentfull keeper. Han kunne spilt i eliteserien. Jeg glemmer heller ikke Stians målteft, daglig leders tåblæs og nykapteinens Rune Bratseth-aktige løpestil, sier Vegard.

Gammelkapteinen utgjør Bakklandet Baillags supportergruppering under kveldens kamp sammen med daglig leder, som er uaktuell for spill på grunn av et potensielt brudd i båtbeinet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar