66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

onsdag 14. september 2016

Dette er en ball

Den siste kampen jeg så tirsdag kveld, bør kanskje nettopp bli det - den siste. Odd Iversen sa etter en Rosenborg-kamp at han kunne spilt bedre med krykker. Det var i en periode der han gikk med krykker. Jeg hadde større glede av å se superveterankampen mellom Sintef og kommunen på nabobanen. Den var i alle fall jevn. Sist uke slo Ranheim supterveteran Sintef 5-1. Undertegnede analytiker var midtstopper.  Som dere vet er en midstoppers oppgave å stoppe spissen. Akkurat som spissens oppgave er å få ballen i mål. Jeg sier ikke mer. Hvis dere holder samme form 20 år til kan i alle fall noen av dere få plass på  benken.
Etter fire minutter vurderte jeg å gripe inn, det så ut til å gå mot skrekksifrer. Det var opprivende for en som har spilt fotball lenger enn dere har hatt baller. Verst var det å se forvoksne ungdommer på rundt 1.90 og med matchvekt over 100 ikke var i stand til å trå til med en beinbrekkende takling mot de pinglete motspillerne. Se på Brattbakks taklinger på video og dere forstår dere har en lang vei å gå.
De eneste som presterte opp mot mine forventinger var oss på tribunen. Der ble det i alle fall servert sterke varer. Livets vann var en trøst når det trøstesløse på banen skulle fordøyes.

StorAnda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar