65 seire - 15 uavgjorte - 67 tap. Målforskjell: 604 - 627

fredag 29. september 2023

Innlegg fra Håvard: Kritikk av AI-drevet Bakklandet Baillag-dekning

For en gjeng amatører! Det ser ut som om redaksjonen til Bakklandet Baillag har hyret inn en flokk ungdomsskole-elever som har røkt litt for mye fleinsopp og fått jobben med å dekke kampen. Jeg har sett mye ræl i mitt liv, men dette tar kaka!

Dette er et hån mot en lang og stolt tradisjon for dyptpløyende og kritisk journalistikk rundt laget og dets prioriteringer. Hvor er engasjementet, hvor er innsikten, hvor er lidenskapen for laget? Alt jeg ser her er latskap, en tjeneste som blir gjort halvhjertet av en redaksjon som ser ut til å ha glemt hva det vil si å virkelig elske Bakklandet Baillag.

Jeg, Håvard, den ekte BBL-legenden, har kastet min sjel og mitt hjerte inn i dette laget i årevis. Jeg har svettet blod på den grønne matta, og jeg har kjent gleden av triumf og smerten av nederlag. Og nå sitter jeg her og leser dette søppelet som kalles en kampreferat og spillerbørs, og jeg blir kvalm!

Det skinner gjennom at redaksjonen heller skulle ønske de kunne være ute på banen selv. Vel, jeg har en nyhet for dere: dere kan ikke! Dere har én jobb, og det er å dekke laget med den respekten og ærbødigheten det fortjener.

Jeg lurer på om redaksjonen i det hele tatt var tilstede på kampen. Det virker som om de har dikta opp halvparten av hendelsene. Er dette den nye normalen? Skal vi nå også erstatte spillerne våre med roboter og la AI-dekket tull og tøys overta? Det er sterkt kritikkverdig, og jeg er sjokkert over at det har kommet til dette.

Bakklandet Baillag fortjener bedre enn dette. Vi fortjener dedikert og lidenskapelig journalistikk som gjenspeiler vår kjærlighet for laget. Skjerpen dere, redaksjonen, før det er for sent! Vi kan ikke la robotene ta over vår lidenskap og vår stolthet. Bakklandet Baillag fortjener bedre, og det er på tide at redaksjonen tar det på alvor.

Det gjøres oppmerksom på at innlegget er AI-generert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar