66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

mandag 16. april 2012

Tror samholdet vil bli styrket i år


Baillbloggen møtte nylig en spent Vegard over et glass White Russian på hans stamvannhull BrukBar for en prat før sesongåpningen mot Furutoppen Kickers i morgen kveld.

Etter at en komplisert skade har satt ham på benken for hele 2012-sesongen er det bestemt at Vegard skal bekle managerrollen fram til han blir spilleklar.
- Det føles litt rart å bli intervjuet, men jeg har skjønt at det er en viktig del av manageroppgaven. På den måten tar jeg av presset på spillerne. Det kan til tider bli viktig, mener Vegard som er spent på hvordan han blir tatt i mot av laget.

Skal fordele spilletid
- Jeg har ikke noe mer respekt i spillergruppa i utgangspunktet, så jeg må vise meg den respekten verdig. Derfor kan det bli ekstremt viktig å vinne de to første kampene, tror han.
Vegard er dog trygg på egne ferdigheter. Han er må vite ikke uerfaren. Vegard trekker selv fram omkring 100 sesonger i Fotball Manager som et bevis på at han har noe å fare med.
Årets treninger anser likevel Vegard at han som manager ikke skal ha noe med å gjøre. Det blir treneren sitt ansvar.
- Nei, min viktigste rolle er å fordele spilletid under kampene, for vi er tross alt amatører. Men, om en spiller jobber for dårlig så kommer jeg til å bytte ham ut der og da! At spilleren som ble byttet ut kan få litt ekstra spilletid ved neste bytt er en mulighet. Kanskje var dette oppvekkeren han trengte, sier Vegard gestikulerende med drinken i den ene hånda og pekefingeren hevet fra den andre.

Må få bestemme
Vegard er tydelig på at enten så er han manager 100 % eller så kan han like gjerne være tilskuer.
- Skal jeg være manager, så må jeg få bestemme. Ellers gidd æ itj!
- Om en spiller ikke lystrer min kommando må jeg vurdere om jeg har aksept for rollen min, sier Vegard, som er forberedt på å gå om han ikke får den autoriteten som er nødvendig.
Han ser ikke for seg at det kommer til å bli et problem og gleder seg til å bestemme lagdisposisjonene før og under årets kamper i 4. divisjon.
- Jeg tror at samholdet vårt faktisk blir styrket i år fordi vi ikke trenger å kjefte på hverandre og mase om å bytte. Jeg skal ta kontrollen fra start, lover Vegard.
Målsettingen for årets sesong må naturligvis være den samme som i de to foregående.
- Det blir opprykk på Baillaget i år og!

Baillbloggen ønsker Vegard lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar