66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

onsdag 27. september 2017

Kan fortsatt ikke fatte hvordan han kunne bomme

Snakker ut om bommen: Knut kan fortsatt
knapt fatte hvordan han klarte å misse på den
enorme sjansen på stillingen 1-2 tirsdag kveld.
Alle sjansers mor kvernet fortsatt godt oppe i topplokket på Knut dagen etter tirsdagens 3-3-batalje.
Baillbloggen møter ham på stamkafeen Sellanraa sentralt plassert i kulturaksen i Trondheim sentrum onsdag formiddag.

I dette eksklusive intervjuet snakker han om situasjonen som oppsto rett etter at Påfyll gikk opp i en ekkel 2-1-ledelse. Da så det alt annet enn lyst ut for De oransje på Eberg. Den trøstesløse situasjonen kunne imidlertid blitt gjort noe med ganske fort.

Bortimot rett fra avspark tråklet en pigg Erik Lø. seg igjennom det som var av Påfyll-spillere. Skuddet ble reddet av keeper, men ikke tryggere enn at returen havnet rett i fanget på Knut, som kom stormende mot mål. Skuddet fra én meter gikk på mirakuløst vis over det fullstendig tomme målet, og De oransje klarte ikke å utligne.

- Jeg tenker på de store stjernene. De må jo gå så jæ-ve-lig i kjelleren når de bommer på straffe eller scorer sjølmål. I dag føler jeg meg sånn sjøl. Det er ingen god følelse. Det er fryktelig irriterende, sier Knut mellom slurkene av nykvernet kaffe.

Han kan bekrefte at den utrolige situasjonen kvernet i hodet lenge i natt.

- For meg er det sjelden at noe sånt sitter i så lenge. Jeg er ganske flink til å se fremover, men det er ikke så lett denne gangen.

- Har du kommet frem til hva du burde gjort annerledes?

- Jeg burde scoret, rett og slett.

Etter missen ble Knut liggende en stund helt utslått på bakken, i full strekk, før han løp rett av banen for å bytte.

- Jeg rullet rundt i min egen skuffelse. I noe som føltes som en slags bønn, sier han dagen derpå, fortsatt rystet over at han ikke ble målscorer tirsdag kveld.

Heldigvis, både for Knuts nattesøvn og Bakklandet Baillags poengfangst, scoret både Vegard og Morten etter den vanvittige missen. Hva som ville blitt utfallet om Knut hadde satt den største sjansen på Eberg på år og dag, vet derimot ingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar