66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

onsdag 27. mars 2013

Påskehilsen fra Vegard!

Undertegnede sto fortvilt og planløs på polet på Solsiden, med seks tunge handleposer mat og vin, og fremdeles med en øl-tur på Rema 1000 ugjort. Da det så som mest håpløst ut å komme seg hjem til Ila til fots, dukket karen på bildet opp - med bil! 

Baillbloggen benyttet den kjærkomne skyssturen hjem, til å slå av en prat med nettopp Vegard, som kan fortelle at han ønsker alle på Bakklandet Baillag en riktig god påske. I tillegg er han på jakt etter sko!

Siden forrige blogg tok opp sko-problemet, har Vegard vært på ytterligere tre butikker, uten resultat. 
– Jeg har nå vært på ni butikker på jakt etter hvite grussko i størrelse 46 og 2/3-deler, forteller Vegard som kom sporty antrukket fra en ny treningsrunde på 3T, da Baillbloggen traff ham. 

–Alvoret starter snart, ler han, mens han kveler bilen på vei ut i Innherredsveien. 
– Uten å påberope meg managerrollen i år, så vil jeg oppfordre alle til en fin balanse mellom kos og beinhard trening, fortsetter han, og utdyper; med god fart på kjerra igjen: 
– Minst et par skiturer per fest. Er man to ganger på fylla, skal man fire ganger ut på ski. 

Mens vi nærmer oss Ila, surrer den dårlige nyheten om at "Hjallis" har lagt på røret for godt, på bilradioen. Vegard lar seg inspirere til en liten tale: 
– Nå som "Kong Glad" har forlatt oss, skal vi være blide prinser i den kommende sesongen. 
– Hva tror du om kapteinsrollen i år, spør jeg, i håp om å fiske opp noen rykter fra Styret i klubben. 
– Det blir spennende å se hvem som tar ansvar, svarer Vegard vagt. 
– Er du fremmed for å ta tilbake rollen?
– Nei. Bortsett fra det har jeg ingen kommentar, sier Vegard før han slipper meg av på Ila og vender kursen til byen og larmen igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar