66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

fredag 9. november 2012

Langer ut mot ledelsen

Tidligere toppskårer Stian tar et sviende oppgjør med bedriftskulturen i Bakklandet Baillag, mens daglig leder Erik nekter å ta kritikk.
Det er åpen krig i den tidligere så harmoniske klubben.

- Kor e HMS-en!? spør Stian som har tilbragt 2012-sesongen på sidelinja med skade.

Etter en vellykket sesong med tredjeplass på tabellen er det tid for oppvask i klubben som sett fra utsiden kan virke som en suksess både sportslig og sosialt. Vi møter toppskårer Stian i sene nattetimer på den dekadente nattklubben Blæst, og han tegner et helt annet bilde av den sportslige ledelsen i klubben.

Etter en lei ryggskade har den tidligere toppskåreren tilbragt sesongen inn og ut av sykestua, og han opplever et totalt fravær av oppfølging fra ledelsen.

- Jeg blir ikke informert om noe. Dialogen med ledelsen vil jeg beskrive som trøblete og konfliktfull. Vi snakker med hverandre, men ikke med hverandre.

Stian har også merket seg at ledelsen har satt en stopper for nye spillere til troppen, selv gamle storspillere med bakgrunn fra Tiller.

- Eggen ville sagt velkommen til nye spillere. Nå virker det som at Brakka er stengt. Folkeligheten er borte. Jeg er sjokkert.

Mest av alt er Stian skuffet over oppfølgingen fra hele klubben.
- Jeg møter tidligere lagkamerater på byen, men får ingen support. Og her snakker vi om en toppskårer! Fremstill meg gjerne som arrogant.

Manager Vegard ilte til Blæst da han fikk høre om bruduljene, i håp om å slukke brannen før den nådde offentligheten.
- Jeg har kanskje forsømt oppgavene mine, sier manageren som likevel ikke legger seg flat.

- Min manager-rolle innbefatter å ta hånd om spillet på banen. Personalansvaret skal daglig leder Erik ta hånd om. Det er en tydelig fordeling.


Daglig leder Erik mener ledelsen har gjort det de kunne for å følge opp Stian, og vil ikke ta kritikk.
- Stian kan ta sæ en bolle! åpner han friskt når han får høre om utspillet.

- Jeg har sendt flere sms-er til Stian for å høre hvordan det går med kroppen, og snakket med ham om det hver gang vi har møttes på byen. Lagledelsen har jo egentlig prøvd å pushe Stian for å få svar på om han tenker på comeback eller ikke. Han får også innkalling til alle treninger og kamper, forsvarer Erik seg.

Den daglige lederen mener Stian selv kunne møtt opp på kamper for å pleie forholdet til laget, og har en teori om hvorfor utblåsningen kommer nå som Øystein har passert Stian på lista over tidenes toppskårer på Bakklandet Baillag.

- Jeg tror litt av frustrasjonen bunner i at han ikke lengre er all-time toppskårer. Men det burde jo egentig bare være en inspirasjon for å komme seg tilbake i spill.

Stemningen er i høyspenn foran Baillagets årlige bankett der både Erik og Stian har meldt interesse for å delta.
- Det kan bli slossing, advarer Erik.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar