66 seire - 15 uavgjorte - 68 tap. Målforskjell: 610 - 635

tirsdag 4. februar 2014

Krever pris etter snuoperasjon

Bakklandet Baillags siste signering har høye krav før den tradisjonsrike banketten 22. februar, der årets hederspriser deles ut.
- Jeg forventer at juryen legger merke til den betydelige oppsvingen laget fikk etter min ankomst, sier Morten i et eksklusivt intervju med Baillbloggen.

Etter en traurig start på sesongen snudde vinden på høsten, etter Mortens inntreden på Bakklandet Baillag. Nøkkelspilleren stiller nå et ultimatum til laget som skal kåre årets prisvinnere.
- Dersom dette går upåaktet hen, vurderer jeg klubb-skifte. Min agent kan melde om interesse fra flere klubber. Jeg kan til nød ta til takke med hederlig omtale, men mener juryen må tenke seg grundig om før de nekter meg en pris.

Morten mener fakta må vektlegges fremfor følelser i kåringene, og at det nå står om klubbens internasjonalt anerkjente rennomé.
- Hvis de velger å ty til synsing fremfor statistikken, vil det være synd for klybbens rykte utad, og kvalifisere for mulige interne stridigheter som ingen i klubben er tjent med.

- Statistikk er én ting, men på hvilken måte vi du si du har bidratt på banen?
- Forsvarsrekken og keeper kan bekrefte at jeg ved gjentatte anledninger tok tunge løp hjem, samtidig som spissene på sin side fikk silkemyke lissepasninger i det offensive spillet. Kvaliteter som jeg registrerer har vært kjærkomne i klubben, svarer Morten som også gjerne vil vise en ydmyk side:
- Jeg vil takke ledelsen for tilliten etter ankomsten til klubben. Håper det gode forholdet kan fortsette inn i neste sesong.

Baillbloggen konfronterte kontinuitetsspiller og skadeforfulgt kaptein Vegard med Mortens harde krav før prisutdelingen, og fikk en annen historie:
- Det er klart at ett mål og ingen assist for en så offensiv spiller som Morten er for svakt. Samtidig er det ingen tvil om at han har bidratt til mye positivt etter at han kom til klubben i sommer. Vi plukket mye poeng i høst og da var Morten delaktig. Ikke minst fremover på banen, til tross for svak statistikk, sier Vegard.

Uttalelsen faller ikke i god jord hos Morten.
- Med den holdningen jeg registrerer, vurderer jeg å trekke mitt ydmyke sitat om mitt gode forhold til ledelsen. Lar det likevel stå, i håp om at dette blir et av få utstpill fra ledelsen som må settes på tabbekvoten i sesongen som kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar